A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, co director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, e o delegado da Xunta en Lugo, Javier Arias, abordou con representantes municipais o impacto na Galicia interior das futuras concesións estatais
A Xunta e os Concellos afectados acordan pedirlle ao Goberno de España a retirada do novo mapa de concesións de autobús, que deixa a máis de 136.000 galegos sen parada e supón un ataque ao rural
Vázquez Mourelle adianta que o mércores trasladará na Conferencia Nacional de Transportes a oposición de Galicia ao deseño das novas rutas, que elimina as paradas de autobús estatal en 23 municipios da Comunidade
Lamenta que se suprima un 47% das rutas, se rebaixen nun 74% os municipios con parada e se reduzan nun 31% os km que percorre de media cada vehículo
A Xunta e os concellos apuntan o impacto negativo da supresión de paradas de autobús no Camiño de Santiago e a obriga aos usuarios a facer transbordos, en detrimento da calidade dos servizo
A conselleira destaca que o mapa está deseñado para contornos metropolitanos, ignorando as necesidades do rural e atendendo só a criterios economicistas
Apunta a incoherencia de reducir a oferta e a calidade do transporte público no momento en que máis o necesitan os cidadáns polo incremento do prezo dos combustibles
Contrapón a aposta da Xunta, cun investimento anual de máis de 80 M€ que permitiu duplicar as liñas de transporte público e ofrecer autobús gratis aos menores de 21 anos coa tarxeta Xente Nova
A Xunta e os concellos afectados acordaron hoxe pedirlle ao Goberno de España a retirada do novo mapa estatal de concesións de autobús, que deixa a máis de 136.000 galegos sen parada e supón un ataque ao rural.
Fronte a esta proposta do Goberno central, a Xunta vén apostando polo transporte público, ao renovar todas as concesións de autobús interurbano de Galicia para facelo máis moderno e útil para a cidadanía.
A conselleira lembrou que grazas ás novas modalidades de autobús compartido e transporte baixo demanda duplicouse o número de liñas en todas as provincias e mesmo multiplicándoas por 6 no caso de Lugo.
Ethel Vázquez salientou que o Goberno galego destina un investimento anual de máis de 80 M€ ao transporte público, permitindo medidas pioneiras como ofrecer autobús gratis aos menores de 21 anos coa tarxeta Xente Nova.
Concluíu que dada a importancia do transporte público en Galicia, a Xunta non pode aceptar o novo mapa estatal de concesións de transporte público nin o anteproxecto de Lei de mobilidade sostible. Criticou que esa norma responde ao mesmo modelo que prioriza a mobilidade metropolitana e prima os criterios económicos fronte á rendibilidade social e o equilibrio territorial e condena a morte os servizos ferroviarios de media distancia.