Duplícase o número de profesores que forman a rede de acompañamento ao alumnado máis vulnerable

Un total de 71 profesionais traballarán na Rede de acompañamento e orientación persoal e familiar de Galicia, que funcionará por terceiro curso consecutivo
 

A Xunta amplía un 43% o orzamento e ofrece unha xornada de formación trimestral a estes docentes, en cuxa apertura participou a directora xeral de Ordenación
 

O obxectivo da rede é o desenvolvemento de actuacións de apoio e seguimento ao alumnado especialmente vulnerable, así como ás súas familias
 

Santiago de Compostela, 13 de outubro de 2023

A Xunta de Galicia amplía ata os 71 o número de docentes que integran a Rede de acompañamento e orientación persoal e familiar de Galicia, a coñecida como RAOGAL, un programa que funcionará na nosa Comunidade por terceiro curso consecutivo co obxectivo de apoiar ao alumnado máis vulnerable. A rede comezou no curso 21/22 con 32 docentes e continuou o ano pasado con 42. Dado a súa boa acollida, decídese duplicar os recursos sobre o previsto.

Todos estes profesionais veñen de reunirse na primeira das xornadas de formación específica que lles ofrece a Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades este curso, e que terán carácter trimestral. Nela, deulles a benvida Judith Fernández, directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, quen agradeceu o importante labor que están desenvolvendo e explicou os retos e previsións para este curso.

Na formación, que se desenvolveu na Cidade da Cultura, abordouse a atención a menores en situación de risco, a prevención e promoción da saúde mental infanto–xuvenil e o traballo co alumnado de FP Básica, entre outros asuntos.

A ampliación da rede responde á gran acollida á mesma por parte dos centros escolares, cuestión que tamén se puxo de manifesto durante a xornada de formación. De feito, no curso pasado atendéronse case 1.000 alumnos nun total de 431 centros. Para facer fronte a este incremento, a Consellería de Educación va destinar este curso máis de 2,8M€ a este programa, o que representa case un 43% máis ca no curso anterior.

Abandono escolar, absentismo e dificultades

A rede de acompañamento artéllase a través dos centros onde teñen a súa base estes 71 docentes, que exercen como coordinadores dos colexios e institutos da súa área de influencia para o apoio ao alumnado con maiores dificultades. A súa tarefa céntrase en desenvolver actuacións específicas de apoio e seguimento ao alumnado más vulnerable desde o punto de vista educativo, ao tempo que colaborar coas familias e a contorna. O perfil más frecuente do alumnado atendido polas unidades de acompañamento é aquel que está en risco de abandono escolar, absentista e con dificultades de aprendizaxe.

 

Os docentes responsables de cada unidade acompañamento e orientación son os encargados do desenvolvemento das actuacións de apoio e seguimento ao alumnado que o precise, sempre en coordinación cos departamentos de orientación dos centros. Tamén se realizan labores de acompañamento ás familias, ofrecéndolles recursos para unha maior implicación nos procesos educativos dos seus fillos.

Imaxes relacionadas

Data de actualización: 13/10/2023