O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións participa na entrega de premios da I Olimpíada Informática organizada polo Colexio de Enxeñaría en Informática de Galicia

Román Rodríguez subliña que a transformación dixital abre oportunidades para avanzar na integración e na igualdade no sistema educativo

Ao abeiro da Estratexia Educación Dixital 2030, dotada con 120M€, a Xunta ten en marcha un conxunto de iniciativas dirixidas a mellorar as competencias dixitais entre os estudantes de todas as etapas

O titular de Educación en funcións destaca a implantación de Polos Creativos en 220 colexios e institutos de toda Galicia nunha primeira fase, que exercerán “de catalizadores dun modelo educativo de vangarda”

 

Santiago de Compostela, 30 de abril de 2022.-

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, defende a aposta da Xunta pola transformación dixital no sistema educativo galego como garantía para avanzar na integración e na igualdade de oportunidades. Así o sinalou esta mañá con motivo da entrega dos premios da I Olimpíada Informática organizada polo Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia, nun acto celebrado na Cidade da Cultura, onde especificou que “a progresiva dixitalización de todas as esferas da actividade humana esixe de redes de comunicación máis eficaces pero, sobre todo, de competencias dixitais de todo tipo entre a cidadanía”.

 

Para o titular de Educación en funcións é imprescindible “contar cun modelo educativo equitativo e de calidade que apoie unha formación dirixida a responder ás demandas sociais e económicas”, para o cal é necesario “fomentar unha educación innovadora e dixital que contribuía a formar ás persoas e construír aos profesionais do futuro”.

 

Para avanzar neste eido, a Consellería vén de poñer en marcha a Estratexia Educación Dixital 2030, un conxunto de accións coordinadas e planificadas para o horizonte da próxima década en Galicia, cun investimento de 120M€.

 

Polos Creativos como catalizadores

Entre esas accións cómpre destacar a implantación de Polos Creativos nuns 220 centros nunha primeira fase, espazos físicos modulares e innovadores dotados de mobiliario e equipamento específico para avanzar na dinamización tecnolóxica da educación. A Consellería de Educación pon a disposición de colexios e institutos públicos máis de 23.000 unidades tecnolóxicas cun investimento de 8M€.

A idea é, en palabras de Román Rodríguez, que estes Polos Creativos “exerzan de catalizadores dun modelo de ensino de vangarda ao tempo que consolidar comunidades artísticas e tecnolóxicas que estimulen a colaboración e a transformación innovadora en todos os niveis educativos”.

 

A isto súmanse iniciativas como os programas de introdución de Robótica nas aulas, o fomento de competencias STEM (Ciencias, Matemáticas e Tecnoloxía) ou os Espazos Maker, entre outras.

 

Talento informático en Galicia

Na súa intervención, o conselleiro en funcións aproveitou para felicitar a Óscar Carballo, gañador absoluto desta primeira edición da Olimpíada Informática, de quen destacou “o seu probado talento, tamén cunha meritoria medalla de bronce na Olimpíada Informática Española”. Segundo Román Rodríguez, este alumno do colexio Liceo La Paz da Coruña, é un exemplo de que en Galicia “hai talento informático e un futuro moi prometedor”. Tamén fixo extensible a felicitación ao resto de alumnos clasificados neste certame no que participaron un total de 17 estudantes.

 

Así mesmo agradeceu ao Colexio de Enxeñería en Informática de Galicia e ás tres universidades a organización de eventos coma esta Olimpíada, posto que se trata de fórmulas “que incentivan aos alumnos ante desafíos reais” e que fomentan o coñecemento e as vocacións STEM. 

 

Imaxes relacionadas