A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, participou hoxe, por videoconferencia, na reunión da Conferencia Nacional de Transportes

A Xunta traslada ao Ministerio de Transportes a súa "fonda preocupación" pola falta de atención á mobilidade do rural no reparto de fondos europeos do plan de recuperación

Vázquez Mourelle sinala que o Ministerio se reserva o 78% do orzamento na distribución dos 13.000 M€ e deixa menos do 9% ás autonomías e o 13% aos concellos

Lamenta que a estratexia estatal se centre na mobilidade sostible nas zonas periurbanas e ignore as necesidades do rural, predominante en Galicia

Lembra que a Xunta presentou 10 programas ou conxuntos de proxectos para investir 400M€ no fomento da mobilidade sostible, con 2.300 empregos asociados

A Xunta vén reivindicando que o reparto de fondos debe atender á diversidade territorial e no caso de Galicia, á dispersión e ao envellecemento da poboación

A conselleira tamén traslada ao Ministerio o malestar que está a xerar o anuncio, sen diálogo previo e sen concreción, do pago por uso das estradas

Reitera a reposición dos servizos ferroviarios suspendidos en Galicia, pois xa non hai estado de alarma nin restricións de mobilidade, pero os trens non chegan

Santiago de Compostela, 14 de maio de 2021

A Xunta traslada ao Ministerio de Transportes a súa “fonda preocupación” pola falta de atención ás necesidades de mobilidade do rural no reparto de fondos europeos do plan de recuperación.

A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, xunto co director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, e co director da Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, participou hoxe, por videoconferencia, na reunión da Conferencia Nacional de Transportes.

O Ministerio de Transportes é o responsable de xestionar os recursos destinados ao fomento da mobilidade sostible, uns 13.000 millóns de euros. Neste sentido, trasladara a vontade de materializar o plan de forma participada entre distintos niveis da administración, animando ás comunidades e aos concellos a presentar programas para acollerse aos fondos.

Vázquez Mourelle lembrou que a Xunta presentou en xaneiro 10 programas ou conxuntos de proxectos para investir 400 millóns de euros no fomento da mobilidade sostible, con 2.300 postos de traballo asociados.

Sinalou que o Goberno galego tamén puxo sobre a mesa que o reparto de fondos, para ser xusto, equitativo e eficaz, debía atender a diversidade territorial e, en concreto, as peculiaridades de Galicia, un territorio cunha gran dispersión e envellecemento poboacional.

Sen embargo, concretou que se está a coñecer que a distribución deses fondos está xa decidida e deixa pouca marxe de actuación ás comunidades, ao reservar a Administración xeral do Estado o 78% do orzamento e deixar menos dun 9% ás autonomías e un 13% aos municipios.

Lamentou que a estratexia se centre practicamente na transformación e no fomento do transporte público e na mobilidade sostible nos contornos periurbanos e ignore as necesidades das áreas rurais, predominantes en Galicia.

A conselleira reiterou a solidez dos proxectos galegos e manifestou a previsión de seguir a traballar para aproveitar ao máximo esta oportunidade de financiamento para consolidar a aposta pola mobilidade sostible e limpa.

Tamén trasladou ao Ministerio a confusión e o malestar que está a xerar o Goberno de España ao anunciar, sen diálogo previo e sen concreción, o pago por uso das estradas.

Ademais, Ethel Vázquez aproveitou este encontro para solicitar de novo a reposición dos servizos ferroviarios suspendidos en Galicia, xa que o estado de alarma está superado e non hai restricións de mobilidade, pero os trens seguen sen chegar.

Imaxes relacionadas